fredag 5 september 2014

5+2

Jag kontaktade en barnmorskemottagning häromdagen. Min kompis har rekommenderat stället och sa att jag borde kontakta dem redan nu eftersom de är eftertraktade och kanske har långa väntetider. Det visade sig dock inte vara något problem att få tid så jag har inskrivning inklusive ultraljud redan den 17:e september! Veckan innan mitt VUL på Sahlgrenska. Jag klagar inte, jag vill gärna ha besked så fort som möjligt och gärna ofta också med tanke på hur orolig jag känner mig för missfall. Jag är så ledsen för att jag inte kan njuta ordentligt utav att vara gravid utan i samma andetag känna oro för att det ska sluta illa.

Idag sitter jag hemma och jobbar och illamåendet ligger och lurar. Igår var det riktigt illa men tror att det beror på att jag flög fram och tillbaka till Stockhom under dagen så hoppas att det håller sig i schack nu när jag tar det lugnt och håller mig på fast mark.

2 kommentarer:

  1. Det var likadant för mig, och jag tror det är lika för alla som verkligen väntat på att bli gravida, att när det händer som man önskat sig allra mest i hela världen, så känner man ändå inga fyrverkerier eller himlastormande lycka. Förutom möjligen korta stunder. För dels så är det så abstrakt och svårt att ta in, och dels är man så oerhört medveten om att det kanske inte blir någon bebis ändå... Jag fokuserade mycket i början på att jag var väldigt tacksam för att jag fått uppleva känslan av att plussa, att vara gravid. Punkt. Inte tänka på att jag skulle bli mamma. Om det värsta skulle hända så hade jag i alla fall fått uppleva att vara gravid. Kanske låter lite konstigt men så kändes det. Oron avtar efter 12 v, lite till efter 20 v, men helt försvinner den aldrig. Man får lära sig att leva med den. :) Kram /Carin

    SvaraRadera
  2. Tror det är väldigt olika hur en känner. Själv är jag lite förvånad över att både jag och Han är så himlastormande glada trots många års kämpande och jobbiga IVF-behandlingar :)
    Det viktigaste är att lyssna på sig själv och sina känslor, sträva alltid efter att må bra och tillåt dig att vara glad de stunder du kan. Massa lyckosparkar!

    SvaraRadera