måndag 22 september 2014

IVF-träff



Jag var på IVF-träff förra torsdagen! Det var hur bra som helst. Vi var sju tjejer som träffades och som var på lite olika platser i IVF-karusellen. Jag kände med en gång att jag blev starkare av att få prata ut ordentligt och jämföra upplevelser och få lite tips och råd. När vi suttit där i tre timmar kände jag att jag var tvungen att ta mig hemåt även om jag egentligen hade kunnat fortsätta att prata i flera timmar till. Att så öppet kunna prata med likasinnade var verkligen skönt. Jag kände att jag inte gett upp på att det här kommer att fungera. Att jag visst kommer att bli mamma, det tar bara lite tid för mig.    

Jag tror dock att jag är både mentalt och fysiskt utmattad efter den här pärsen som varit. Jag var hemma från jobbet förrförra veckan, både på grund av missfallet men också för att jag var förkyld, men nu är jag på gång att bli sjuk igen. Även om jag den här helgen verkligen inte har gjort något annat än att vila. Jag har lagt mig vid 21 både fredag och lördag men ändå är jag inte tillräckligt stark för att mota bort bakterier. Jag har inte tid och kan inte med att vara sjuk igen så nu sitter jag här på kontoret och mår skit istället. Jag ska dessutom på ledningsgruppsmöte i Stockholm med kvällsaktivitet på onsdag till torsdag vilket jag verkligen inte har varken lust eller ork till. Det här med att min kropp inte samarbetar med mig börjar bli jäkligt tröttsamt.

2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att träffas i förra veckan! Skönt att du fick lite hopp igen att behandlingen kan fungera. Hoppas du inte mår allt för dåligt på mötet just nu. Förra hösten åkte jag på jobbkurs ett par dar efter min första (misslyckade) IVF och kände för att gömma mig på rummet efter dagens slut. Hade inte heller energi eller lust för kvällsaktiviteterna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste försöka tro att det kommer att fungera känner jag, det andra valet är ju att ge upp och det tänker jag inte göra. Det tar lite mer tid för oss än för andra bara!

      Jag blev dunderförkyld så "slapp" mötet och är hemma med dåligt samvete istället. Vet inte riktigt vad som är bäst.

      Hoppas du känner dig okej och att du snart kan känna att det är dags att ta nya tag!

      Kram .

      Radera