torsdag 25 september 2014

Sjuk och dåligt samvete

Herregud, jag känner mig döende. Jag har blivit tokförkyld och är hemma från jobbet. Igen. Har väldigt dåligt samvete för det och det gör mig lite förbannad. Vad sjutton ska jag ha dåligt samvete för att jag är sjuk för? Jag mår väl tillräckligt dåligt av att vara sjuk? Det är på grund av min chef som jag känner så här. Jag märker så tydligt på henne att hon är besviken på mig för att jag är sjuk. Bland annat så svarade hon bara "ok" på mitt sms om jag stannade hemma igår. Jag måste verkligen tänka på det själv när det gäller mina egna anställda, att vara förstående när de meddelar mig att det är sjuka och åtminstone skriva "krya på dig" om jag svarar på ett sådant sms.

I övrigt så har jag pendlat fram och tillbaka mellan Carlanderska och Nordic men har återigen landat hos Nordic. Nu får jag se till att stanna där och vila i mitt beslut. Har en tid den 7:e oktober.

Ingen ägglossning och ingen mens i syne än så länge. Börjar bli otålig. Palla att vänta till nästa mens efter detta också! Hela den här IVF-karusellen är ju en lång jäkla väntan och jag som är så otålig blir tokig av det. Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar