fredag 26 september 2014

Skjut mig

Usch, idag känns det deppigt. Ingen ägglossning eller mens i sikte. Det är så jäkla jobbigt att inte veta när nästa "etapp" är. Och ju längre tid mensen håller sig borta desto längre tid innan vi får försöka igen. Om jag inte får den innan vid ska till Nordic som kommer jag fråga om jag kan få köra igång när det kommer och alltså inte vänta en vanlig mens  emellan. Finns det egentligen några belägg för varför man ska vänta? Jag har till och med hört att man är mer benägen att bli gravid direkt efter ett missfall för att kroppen är inställd på att vara gravid.

Sen är det fredag och jag skulle egentligen på AW med gamla kollegor men mår fortfarande pyton så det blir nog till att stanna hemma. Och även om jag jobbar hemma idag också så hade det känts pinsamt om jag stötte på någon kollega när jag inte varit på jobbet.

Vi har bonussonen nu och han känns som världens med lata och bortsskämda skitunge som aldrig hjälper till med något utan bara gnäller och är trumpen vilket jag inte alls har något tålamod med nu.  När slutar barn vara egoister och inser att det är lättare att tycka om någon som är hjälpsam och tacksam för allt man ställer upp med?

Jag känner mig onyttig, fet, flottig och sunkig som sjutton och har hela huvudet fullt av snor. Det känns som att jag inte har någonting att se framemot. Till råga på allt så såg jag på Facebook att en gammal kollega till mig som uttryckligen inte ville ha barn nu är gravid och får mängder med gratulationer. Skjut mig.

2 kommentarer:

  1. Förstår att ovissheten är jobbig. När du kommer till kliniken på besök får du ju iaf en plan och vet mer hur du ska förhålla dig till väntan och nästa behandling. FB har jag funderat på att göra mig av med pga alla gravidbesked som kommer när man minst anar det och gör mig helt förkrossad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om jag nu fått mens innan besöket, annars får jag väl ingen plan? Fast jag ska övertala dem om att få sätta igång direkt jag får mens i så fall så ja, det kommer bli bättre efter vi varit där. Hoppas jag.

      Just de där som inte försökt eller som det egentligen inte riktigt passade för att bli gravida just nu, de skulle man vilja slippa höra ifrån. Gah!

      Radera