måndag 1 september 2014

Bra gravidappar

Jag kan rekommendera appen Babycenter. Den finns bara på engelska men till skillnad från de flesta andra apparna så står det något litet roligt för varje dag under graviditeten. Jag gillar även Familjelivs Gravidappen och en app som hjälper mig hålla reda på vad jag inte får äta som heter Gravid-mat (härlig användning av bindestreck...).

Idag mår jag lite illa. Hoppas att det är för att det är måndag och inte för att jag nu kommer vara gravidillamående framöver. I övrigt har jag ömma bröst och lite växtvärk, oftast på eftermiddag/kväll och mitt luktsinne är fantastiskt, allt luktar mer intensivt.

6 kommentarer:

  1. Wow, vad häftigt! Gravid!! Grattis <3

    Själv väntar jag fortfarande på det där plusset, kan inte se framför mig hur jag någonsin ska lyckas få se det där efterlängtade plusset. Det känns så orimligt bara. Just nu är jag på ruvardag 7 med ett tredagars fryst embryo återfört i naturlig cykel (i Riga). Känner efter HELA tiden och analyserar minsta lilla. Omöjligt att låta bli. Jag vill så gärna. Kommer gå sönder ännu lite mer om det inte lyckas. Det MÅSTE lyckas!!! När kände du att det faktiskt kunde gå vägen första gången innan du testade?

    Kram!!**

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag håller tummarna! Vet hur du känner dig nu. Jag var helt knäckt under ruvardagarna den här gången.

      RD 10 med tvådagarna så fick jag något som påminde om mensvärk men som kändes lite mer än det som jag haft sen ÄP och det kändes ändå lite annorlunda. Dessutom kände jag lite inne i brösten från RD 9 och inte bara ömma bröstvårtor från progesteronet.

      Stor kram!

      Radera
    2. Förra gången försvann alla symptom vid rd 8 (som jag är på idag). Men då misstänker jag att det var för att ovitrellen gick ur kroppen. Den här gången tar jag bara en väldigt svag dos progesteron (eftersom jag gjorde FET i naturlig cykel), och har haft värk ända sedan dag 3-4. Usch, jag vågar inte tro på något, men vill så gärna!! Jättejättenervöst!! Stor kram!!

      Radera
  2. Åh peppen, hoppas det inte blir så farligt med illamåendet, mitt gick över ganska snabbt!
    / Synderskan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mår inte illa idag än så länge. Var säkert måndagsillamående ;)

      Radera