tisdag 17 februari 2015

4+0


Jag är inne i femte veckan nu. 4+0 idag. Jag fick mitt missfall på 5+3. Mitt första mål är att nå BIM (fattar inte skillnaden på BIM och BM) som är på torsdag. Mitt andra mål är att ta mig förbi datumet för missfallet. Mitt nästa kommer bli ultraljudet i vecka 7 och sen inskrivningen vecka 12 då jag kommer begära ett ultraljud till.

Jag har kommit fram till att brösten känns mindre på morgonen så jag ska försöka att inte oroa mig över det men annars går jag och klämmer på dem titt som tätt för att säkerställa att de fortsatt är ömma. Vid missfallet så försvann ömheten på bara några timmar.

I morse så mådde jag helmärkligt. Jag hade lite bråttom och blev andfådd och hade hjärtklappning. Kändes både bra och lite läskigt. Jag trivs verkligen med att få känna gravidsymptomen. I alla fall hittills, fråga mig igen när jag börjar må illa…

Jag hade bestämt mig för att inte ladda ner några gravid-appar men kunde inte hålla mig. Jag är ju trots allt gravid och DET KOMMER ATT GÅ BRA.

4 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, tycker du gör helt rätt som faktiskt unnar dig att vara glad också, även om oron finns där förstås! Kram och pepp : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gör vad jag kan :)

      Kram och pepp tillbaka!

      Radera
  2. Ja unna dig att va glad!

    Man får tro att det kommer gå bra. Det är så lätt att tänka bort det när man hållt på så länge, när man gör om "NÄR vi får barn" till "OM vi får barn".

    Det känns så långt borta och nu har du faktiskt kommit ett långt kliv fram. Pepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu ska vi tänka NÄR vi får barn! :)

      Radera