måndag 2 februari 2015

Ledsam lättnad


Jag berättade väl om min kompis som är gravid för andra gången sedan vi började försöka få barn? Hon har ett barn sen tidigare och är nu gravid med sin tredje. Eller var gravid ska jag säga för hon fick missfall i helgen. Hon har alltid varit sådan som berättat för folk tidigt, hon verkar inte ha haft en tanke på att det kan bli missfall. Men nu hände det och oddsen säger ju en på tre så det var kanske dags. Om man ska se det så. Jag tycker att det är ledsamt men jag kan inte sticka under stol med att det ändå känns lite som en lättnad. Stressen med att hinna ikapp släppte lite. Hur hemskt är inte det? Fy bubblan.

3 kommentarer:

  1. Tycker synd om din kompis men jag förstår dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra. Jag känner mig som någon vidare vänner som känner lättnad men inget känns ju något vidare i den här karusellen...

      Radera
  2. Känner igen mig här... Inga roliga tnkar förstås men det kn man knte lltid rå för. Kram Pia

    SvaraRadera