onsdag 11 februari 2015

Ruvardag 6


Idag vaknade jag på fel sida. Jag är skitirriterad på alla och får tänka mig för här på jobbet innan jag reagerar. Fast jag har redan lyckats få iväg ett argt, inte helt genomtänkt, mejl. Blir livrädd att det är PMS vilket gör mig på ännu sämre humör.

Sen ringde de från jobbet jag varit på intervju för och jag gick inte vidare. Det känns surt så klart men samtidigt så var jag inte särskilt intresserad av det jobbet ändå. Jag måste verkligen ta reda på vad det är jag ska arbeta med. Ingenting känns lockande när jag kikar på de jobbannonser som ligger ute. Jag borde inte jobba utan ligga på stranden med en kokosnötsdrink i näven helt enkelt.

Och till råga på allt så var jag på ansiktsbehandling i förrgår, en så kallad Madonna-behandling, som ska ge lyster och fukt åt en trött hud. Lyster my ass, jag är helt rödflammig i hela ansiktet och har massa röda prickar överallt. Även idag. Gah! 

Ruvardag 6 idag och ömheten i brösten har avtagit nästan helt, det känns lite som mensvärk då och då, jag är gasig och på ett sjukt dåligt humör.

3 kommentarer:

  1. Gör mitt första IVF-besök på måndag i Göteborg. Jätteglad jag hittade hit - kom via Synderskan. Håller alla tummar för ditt ruvande! /Fru Infertil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok spännande! Går du på Sahlgrenska eller någon annanstans? Hoppas att du snart är Fru Fertil! :) Tack!

      Radera
  2. Åh fy sjutton, den där irritationen är HEMSK! Känner igen mig så väl, den brukar ju komma ungefär vid den där tiden. Dessvärre sitter den kvar även som gravid de tre första månaderna. Håller alla tummar jag kan för er den här gången :) Kram!

    SvaraRadera