onsdag 18 februari 2015

4+1



Jag känner mig kanske pyttelite lugnare idag. Och jag har bestämt mig för att varje gång jag blir orolig så ska jag istället rabbla mitt mantra: I november kommer fina friska Molly. Och på kvällarna så säger jag högt vad jag är tacksam för. Trots motgångar finns det mycket fint i mitt liv och jag försöker komma ihåg dem. Det låter kanske löjligt men det verkar hjälpa och det är huvudsaken.

Symptom idag är samma som igår, ömma bröst och ”mensvärk” då och då. Och jag blir lättare andfådd.

3 kommentarer:

  1. Hej! Har precis funnit fin blogg och den är verkligen inspirerande. Grattis till graviditeten! Är alltid lite extra glad för dem som kämpat så och lyckas. Vi har gjort 3 ivf försök plus ett som avslutades innan äp på Su och därefter ett försök på nordic. Nu ska vi testa elonva gör första gången så det ska bli spännande. Jag har testat akupunktur tidigare under flera månader men det blev tyvärr inget plus. Vart gick du och vilka dagar under behandlingen gick du? //V

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag tror stenhårt på Elonva!

    Jag har gått på akupunktur vid tre försök och vid två av dem har jag blivit gravid. Första gången gick jag fler gånger men kommer dessvärre inte ihåg hur många men från nässpray- eller sprutstart rekommenderas. Sen är det både innan och efter återföring. På samma dag som återföring alltså. Jag har gått på AM-kliniken hos Jun, ligger i Gårda, tel.nr. 031-151512.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag tror du gör helt rätt! Det är så lätt att fastna i oro och negativa tankar men att tvinga in lite tid för positiva tankar gör att man faktiskt inser att allting inte är jobbigt. Fortsätt så! Ska följa ditt exempel och inför tacksamhet-tankar på kvällen!

    SvaraRadera