lördag 14 februari 2015

Ruvardag 9 och basaltemperatur

Fy sjutton vad nervöst det är nu. Jag hade lite lägre temperatur i morse vilket inte alls bådar gott men jag har fortfarande ont i brösten som ju känns bra. Den här dagen kommer inte bli lätt. Imorgon testar jag så då får jag ett besked. Håll stenhårda tummar!

Hittade den här texten om förhöjd basaltemperatur och graviditet som gynekolog Ingrid Emgård skrivit:

Det som tyder på normala ägglossningar är den mitt i menscyklarna regelbundet återkommande temperaturstegringen. Temperaturen ligger sedan kvar på samma litet förhöjda nivå tills det är tid för nästa mens, d.v.s. under cirka två veckor. Går tempen därefter ner och återigen lägger sig på den lägre "basnivån" brukar en vanlig normal mens komma ganska omgående. Det här mönstret innebär, att det har varit en normal ägglossning men också att det inte blivit någon graviditet under månaden.


4 kommentarer:

  1. Jag håller stenhårt! Kram & pepp!

    SvaraRadera
  2. Jag håller i allt jag har! KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår :)
    Våran tur snart för ivf nr 2 ser fram emot det med skräck blandad förtjusning �� gör det på nordic jag med! Kram Maggie.

    SvaraRadera
  4. Heja, heja, håller tummarna!

    SvaraRadera