söndag 15 februari 2015

En bra dag

Jag sov knappt på hela natten och när klockan närmade sig 5 tänkte jag att nu får det vara dags. Hjärtat kändes som att det skulle hoppa ur bröstet på mig och det susade i öronen, så nervös var jag. Jag trodde att det skulle vara positivt eftersom jag haft ont i brösten, det har känts lite annorlunda i magen och jag har blivit andfådd lätt, samma symptom som när jag varit gravid tidigare. Men hade testet varit negativt hade det blivit en väldig smäll så det här har nog varit det mest nervösa testet hittills. Det slutade bra! Jag tror att min vän som lämnade oss i  veckan tog sig ett snack med Sankte Per.

Märkligt är också att en annan vän, som tidigare drömt sanndrömmar, kontaktade mig häromdagen och sa att hon drömt att jag skulle få en liten flicka. Och en annan vän till mig, blev gravid på sitt nionde  IVF-försök och som följt min resa fyller år den 28:e oktober, och det är vårt beräknade förlossningsdatum. Många tecken!

Jag är redan hemskt nervös för missfall med tanke på att jag har ett i bagaget men är väldigt tacksam för att nått första steget i den här processen.



25 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt!! Pia

    SvaraRadera
  2. Underbart! Stort grattis:) /Maria

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Önskar er all lycka! :D

    SvaraRadera
  5. Jaaaaaa! Åh vad glad jag blir, nu jäklar ska det gå hela vägen. Grattis! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen att det går hela vägen men jösses vad jag oroar mig. men ett steg i rätt riktning!

      Kram

      Radera
  6. Så himla, himla glad jag blir! Så underbart fantastiskt! Grattis! Nu jävlar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och nu på fredag ska du får tillbaka världens bästa blasto! Nu jävlar!

      Radera
  7. Så himla, himla roligt för er! ♡ ♡ ♡ Åh, va glad jag blir! :) Grattis!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bra! Och läskigt.

      Kram

      Radera
  8. Fantastiskt! Jag hoppas, hoppas på er! Jag hoppas vi får barn ungefär samtidigt (har enligt kalendrar på nätet 19:e oktober som beräknad dag)! Å även fast det är oändligt långt till oktober och hur det än går förmodligen inte kommer vara spikrakt, så har vi i alla fall kommit ett steg på vägen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har vi bannemej! Ska försöka att inte oroa ihjäl mig bara ;)

      Radera
  9. Jaaaaaa! Helt underbart ❤️

    SvaraRadera
  10. Men åh vad underbart!!! <3 Grattis!! :)

    SvaraRadera