måndag 16 februari 2015

Ruvardag 11 eller 3+6


Jag känner mig otacksam men jag är så jäkla orolig över att få missfall att jag knappt kan njuta av att jag faktiskt är gravid. Minsta lilla känsla i magen överanalyseras och om inte brösten känns tillräckligt så tror jag med en gång att det är ett missfall på gång. Jag kan inte slappna av för en sekund. Så här kan jag inte ha det och jag hoppas att det släpper men annars får jag ta kontakt med någon KBT-terapeut för att lära mig hantera det. Har ni tips på någon bra sådan i Göteborg?

När jag ringde mamma igår och berättade så började hon gråta. Hon hade inte heller kunnat sova. Äntligen får mamma (förhoppningsvis) bli mormor!

Det är lite mysigt att vara här på jobbet och bära på den här hemligheten. Jag är glad och förväntansfull och vill gärna berätta för mina medarbetare men det får vänta lite. Herre gud, jag är bara på ruvardag 11! Symptom idag är törst, ”mensvärk” och ömma bröst, värst är det när bh:n åker av på kvällen, aj aj!

Kram på er alla och tack för fina gratulationer!

15 kommentarer:

  1. Jag förstår din oro precis! Jag har ju inte varit där själv men med din historia är det ju fullt förståeligt att man har svårt att tro på att det verkligen ska gå vägen. Jag vill ju helst bara säga att du ska njuta men jag förstår att det blir jättesvårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker verkligen. Testar att tänka positivt men blir ändå orolig så fort det känns som mensvärk och är i princip säker på att det kommer att komma blod när jag går på toaletten. Men! Jag tänker också att min väninna har gått bort och om de ska finnas något som helst positivt med det så är det att hon på något sätt hjälper mig i det här. Och min andra väninna drömde att jag skulle få en flicka så då kan jag ju inte få missfall nu. Det kommer att gå bra!

      Kram

      Radera
  2. Oj vad skönt att höra att jag inte är ensam, är på ruvardag 17 eller 4+5 idag och det enda jag tänker på är om jag kan känna nått, illamående, lukter eller spända bröst, vad som HELST... Är så jäkla nojjig över om detta kommer gå bra eller inte. Googlar hela nätterna och det känns så bra ena stunden för att panika i nästa. Det är lite som att jag inte vågar tro och ta ut någon glädje än och funderar på om jag också måste gå och prata med någon:) Håller tummarna för oss! /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fasen att det ska behöva vara så här! Har du fått missfall tidigare?

      Jag håller också tummarna!

      Radera
    2. Ja, innan vi började med Ivf så fick jag ett tidigt Mf i v 6. Vågar inte riktigt sluta med Lutinus nu även om dom tycker det på Nordic. Hur gör du?

      Radera
    3. Har du varit i kontakt med dem för att fråga? Kanske hade känts tryggare att få fortsätta. Jag har en väninna som tog till vecka 12... Mina kommer att ta slut men tror att jag kanske har kvar på ett recept som jag kan hämta ut. jag tror jag mailar Nordic och frågar.

      Radera
  3. Det vore ju konstigare om du inte kände oro. Du är ju en intelligent person som präglas av tidigare erfarenheter! Ta vara på alla sekunder av glädje och massa pepp till dig, fy fasiken vad glad jag är för din skull, tänker jag ändå skriva ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad också! Ska bara komma ihåg det ;)

      <3

      Radera
    2. Sjukt stor kram ��

      Radera
  4. Jag tänker lite såhär, att efter att ha kämpat så länge och med allt man får med sig i bagaget med allt det, är det inte ett dugg konstigt om man har svårt att bara helt plötsligt njuta och släppa oron på ett kick. ❤❤ Så jag tänker att man kanske bara ska försöka vara extra snäll mot sig själv då istället och tänka att de finns en förklaring till varför man tänker som man tänker. ❤ Oj, de där blev kanske lite virrigt? ☺Hoppas att du någorlunda snart får andas ut och tankarna får skickas på semesterresa till Bahamas! :) Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Fast jag vill också till Bahamas ;)

      Kram

      Radera
    2. Haha, jag med när jag tänker efter. Så vi gör tvärtom, vi kastar våra tankar och oro på sopptippen, och så åker vi och alla andra IVF brudar som vill hänga med till Bahamas istället! :) En mycket bättre deal! :) Kram!

      Radera
  5. Vet exakt hur det känns så fruktansvärt jobbigt,har haft missfall 3 gr. Men det va innan ivf så nu ska jag snart påbörja andra ivf omgången förra fästa inte :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då hoppas vi att det fäster nu och att det inte blir fler missfall! Fy vad läskigt att ha fått tre stycken. Vet ni anledningen?

      Kram

      Radera
  6. Ja hoppas hoppas :) tiden börjar ju bli knapp är 40 år! De vet inte varför jag fick dem 2 va tidiga och ett va sent kanske bara en jäkla otur :( för de hittar inget fel på mig

    SvaraRadera