torsdag 5 februari 2015

Embryo transfer

Återföring idag och lite mindre stressigt än vid uttaget helt klart. Jag kom tidigt till akupunkturen så jag fick ta kryddrummet igen. Jag gillar faktiskt det bättre än de vanliga rummen eftersom det är en vanlig mjuk säng därinne. Eftersom vi var ute i så god tid så hann vi äta pizza till lunch i lugn och ro innan det var dags för återföringen. Vi skulle sätta tillbaka två ägg och de var jättefina! Ett var 4-celligt och ett var 6-celligt! Jag har aldrig fått tillbaka ett 6-celligt så det känns verkligen toppen! De tre som de ska odla till blastocyster såg bra ut men ett av dem var bara 3-celligt och de andra två hade lite "bröte" (kommer inte ihåg vad hon kallade det) runt skalet men embryologen sa att de var fina ändå och skulle vi fryst idag på dag två så hade de valt att frysa dem.

Det känns lovade och jag är så glad för de fina embryona som sattes tillbaka idag.


2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att åtminstone ett av embryona fäster och blir ert barn.
    Tack för en bra och informativ blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra att du gillar bloggen! Och tack för tummen!

      Radera