torsdag 26 februari 2015

Inte riktigt som jag tänkt mig


Jag mailade ju kliniken för att få fråga om det gick att komma tidigare än nästa torsdag. De ringde mig nu och FLYTTADE FRAM tiden istället! Tydligen så hade sköterskan som bokade in mig tänkt 6+0 fastän det är 7+0 som gäller för att man ska kunna se något på ultraljudet. Jäkla skit. Men samtidigt så hade det varit jobbigt som sjutton om man kommit dit och inte sett någon hjärtaktivitet så på ett sätt är det bra men det var inte riktigt vad jag tänkt mig…

8 kommentarer:

  1. Usch! Verkligen inte vad man vill när man ringer och är orolig. Jag förstår ju att de måste vänta tills de kan se hjärtslagen men de borde ju kunna kolla om det har rätt storlek bara eftersom du är orolig och varit med om missfall tidigare. Fast de kanske tycker att händer det så händer det, eller?
    Jag tror det kommer gå vägen! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja shit vad surt men jag håller med dem om att det är bättre att vänta tills man ser hjärtaktivitet eftersom jag hoppas på att kunna slappna av mer då.

      Tack!

      Radera
  2. Usch jobbigt att de gjorde fel. Jag tyckte det lät konstigt att vi fått tid samma dag då jag ligger typ en vecka före dig (är på 6+2 idag). Till mig sa de att det kanske inte heller är säkert att man kan se nåt vecka 7+2. Att hon bokade in mig tidigt för att jag hade en liten blödning i början. Ibland känns det som att klinikerna säger rätt olika saker och att det beror helt på vem man råkar få prata med.

    Men om två veckor är snart! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var inte direkt vad jag väntat mig och jag stör mig på den sköterskan som hanterat detta, hon borde väl verkligen veta när man ska ha sitt första UL? Urk. Vill hoppa in i en tidsmaskin!

      Kram

      Radera
  3. Usch så jobbigt för dig, jag förstår att varje dag är orosfylld just nu. Jag tyckte också det var konstigt att vi fått tid för UL i samma vecka när jag ligger exakt en vecka (?) före dig men tänkte att de kanske är generösa på din klinik men tidiga tider. Klantigt att de gjorde fel. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tröttsamt men hellre att de skjuter fram tiden och ser att allt ser bra ut.

      Kram

      Radera
  4. Hej! Hittade just din blogg via ett forum :) jag har precis plussat på vår första ivf :) överlyckig! Men rädd ;)
    Glad att ha hittat din blogg, vi e ganska nära varann i veckor :)

    Läste ang ultaljudet och när du ska göra det. När vi gjorde tidigt ultaljud vid tidigare graviditeter så har dom endast sett en fostersäck och inget hjärta. Skitläskigt men när vi gjort om det några veckor senare så har det varit lugnt och ett hjärta slår. Så bli inte rädd om det inte syns. Då e de nog bara en liten spökbebis som gömmer sig för er där inne ;)
    Fast nu hoppas vi så klart att det syns ;) jag ska göra mitt ul den 19/3. Redan lite nervös ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja! På Familjeliv?

      Grattis! Vad roligt!

      Mm, hoppas verkligen att det syns. Känns som att de borde vara bra på att se, hoppas på det!

      Hoppas att det ser bra ut för oss båda!

      Kram

      Radera