tisdag 3 februari 2015

Äggplock

För oss har det varit en riktig pärs idag. Först blev vi sena när vi skulle till kliniken och det var väldigt mycket trafik så det var stressigt som sjutton. Sen fick inte sköterskan till det med infarten så hon stack mig två gånger utan att lyckas. När hon skulle testa med koksaltet så kändes det helfel så då fick en annan sköterska rycka in och lyckades tack och lov. Sen var det full fart in på operation utan att min sambo hunnit klart med sitt vilket också var stressigt. Till slut, när de redan börjat tvätta och greja fick de fatt i honom men då kändes allt så jobbigt att jag började gråta. Det hela kändes mer än vanligt, jag kände när de satte bedövningen och när de stack i blåsorna. Det verkar kännas mer och mer för varje gång.

Det bästa med dagen hittills är resultatet. 12 ägg! Bästa resultatet hittills!

Dessvärre var lyckan kortvarig då det visade sig finnas väldigt få spermier i provet som min sambo lämnat. Min sambo hade också känt sig stressad och det var så jobbigt att han skakade tydligen men lyckades få till ett prov men det innehöll ett väldigt litet antal spermier. Tänk om det beror på att han tog DHEA i några veckor i höstas?  Han behövde dock inte göra om det på plats så väl hemma låste han in sig i sovrummet. Han är en kämpe min sambo och efter en stund så satt han i bilen på väg tillbaka till kliniken. Nu håller vi tummarna att de får tag i några bra och pigga spermier!

Vilken dag! Hopp och förtvivlan om vartannat.

9 kommentarer:

  1. Håller tummarna nu! Vilket bra resultat med antal ägg! Verkar som Elonva fungerar bra på många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      På Nordic har det inte testat Elonva på särskilt många men dem som de testat på har det fungerat för och jag kan verkligen rekommendera det.

      Radera
  2. Åhhh 12 st! Vilken dröm, grattis:) /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Nu hoppas i att de blir befruktade och att alla var mogna. Hoppas hoppas! Jag ska ringa efter 13. Är så jäkla nervös.

      Radera
  3. Strålande äggresultat, shit vad kul och så bra att allt slutade väl ändå! Håller tummarna stenhårt nu : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, shit vilken pärs. Min sambo sa att han höll på att svimma när de sa att han behövde göra om det.

      Radera
  4. Vad härligt! Vilket fantastiskt resultat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Nervöst inför hur många som blir bra nu bara. Jag ska ringa efter klockan 13.

      Radera
  5. Oj vilken dag ni verkar ha haft! Och vilket perfekt resultat:)
    Spännande att höra fortsättningen! Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera