torsdag 12 februari 2015

Ruvardag 7 och sorg

Symptom på ruvardag 7 är svag "mensvärk" då och då. Jag är är törstig och dricker hur mycket vatten som helst. Igår kväll stack det till i magen några gånger. Alla är symptom som märks om jag verkligen känner efter så mest känner jag mig som vanligt. Ömheten i brösten har avtagit.

Känslan idag är sorg. Min fina väninna lämnade oss igår kväll och förlorade således sin fyra år långa kamp mot bukspottskörtelcancern. Jag är otroligt ledsen och tycker att det här livet är vidrigt orättvist som låter en så fin människa dö ifrån oss. Jag fick samtalet av hennes man igår kväll och det har inte blivit många timmars sömn inatt. Jag sitter på ett heldagsmöte på jobbet och kämpar allt jag kan med att hålla tillbaka tårarna. Som jag kommer att sakna henne! Hon fattas mig redan.

6 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar sorgen! Du går igenom en väldigt jobbig tid nu. Rättvisa är ju verkligen inte något som finns i världen och det gör så himla ont! Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja det är tufft nu, hoppas att det vänder med ett positivt graviditetstest.

      Kram

      Radera
  3. Jag beklagar också sorgen! Men måste säga att jag beundrar din styrka, efter att kort gått igenom din historia. Själv har jag, igår, fått mens efter insättning nr 4 (IVF2). Fick visserligen missfall innan jul. Men det är hår tidvis det här med IVF.
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland undrar man hur mycket man klarar av men det är uppenbarligen mer än vi trott. Vi fortsätter ju kämpa. Beklagar ditt missfall och att det inte lyckades det här försöket heller.

      Styrkekram tillbaka!

      Radera